Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Ολοκληρώθηκε το έργο αντιδιαβρωτικής προστασίας των ακτών της Μ. Μαντίνειας

11 ΜΗΝΕΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ



Ολοκληρώθηκε τις ημέρες αυτές η κατασκευή των έργων παράκτιας προστασίας της περιοχής Μικρής Μαντίνειας, της Δημοτικής Ενότητας Καλαμάτας. Για την αντιμετώπιση της έντονης διάβρωσης και την προστασία
από την κυματική δράση στη Μικρή Μαντίνεια κατασκευάστηκε ένας πρόβολος από φυσικούς λίθους και ογκολίθους, ένας κυματοθραύστης και αναπληρώθηκε τεχνητά η ακτή με κατάλληλο υλικό (ίζημα). Ο πρόβολος Π1 κατασκευάστηκε σχεδόν κάθετα στην ακτή και έχει μήκος 35 μέτρα περίπου, με τον άξονά του να σχηματίζει γωνία 120 μοιρών δεξιόστροφα ως προς τον Βορρά. Η διατομή του διαμορφώθηκε με πρανή από φυσικούς λίθους και ογκόλιθους λατομείου. Η τεχνητή αναπλήρωση, κατασκευάσθηκε από ίζημα σε μήκος περίπου 350 μέτρα. Το μέσο πλάτος της αναπλήρωσης είναι 10 μέτρα. Η τεχνητή αναπλήρωση εγκιβωτίσθηκε ανά 60 μέτρα περίπου, με φυσικούς ογκόλιθους. Ο Κυματοθραύστης είναι μήκους 60 μέτρων και κατασκευάσθηκε στο νότιο τμήμα της περιοχής σε απόσταση περίπου 70 μέτρων από την ακτή. Ο άξονάς του σχηματίζει γωνία 35 μοιρών δεξιόστροφα ως προς τον Βορρά.

Το έργο «Προστασία ακτών Μικρής Μαντίνειας» χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ – Ε.Π. Δ.Ε.Π.Ι.Ν. (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων), με εγκεκριμένη πίστωση 1.004.672,27 ευρώ. Ο προϋπολογισμός της μελέτης ήταν ύψους 1.395.378,15 ευρώ (με Φ.Π.Α), ενώ ανάδοχος του έργου, που αναδείχθηκε ύστερα από διενέργεια διαγωνισμού, που πραγματοποιήθηκε στις 3 Ιουλίου 2013 ήταν ο Βασιλικός Ιωάννης ΕΔΕ.
Τονίζεται το έργο ολοκληρώθηκε πολύ πριν το προβλεπόμενο, καθώς ως συμβατική προθεσμία περαίωσης είχε οριστεί η 25η Νοεμβρίου 2014, δηλαδή 11 μήνες νωρίτερα, ενώ οι εργασίες είχαν διακοπεί κατά το μήνα Αύγουστο εξαιτίας της έντονης τουριστικής κίνησης.
Το συγκεκριμένο έργο ήταν αναγκαίο για την επιβίωση του οικισμού, καθώς εδώ και χρόνια παρατηρούνταν διάβρωση των ακτών από τη θάλασσα που «χτύπαγε» την ακτή, με αποτέλεσμα τη μείωση του πλάτους της παραλίας αλλά και συχνή καταστροφή του παραθαλάσσιου δρόμου, που αποτελεί το μοναδικό δρόμο πρόσβασης μέχρι τις Κιτριές. Το έργο από αισθητικής και περιβαλλοντικής άποψης κρίνεται ως άριστο και είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσει ενισχυτικά για τον τουρισμό στη Μικρή Μαντίνεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου