Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2016

ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟ ΣΚΑΦΟΣ «BLUE LINE FREE MOTION»

5η θέση στην Corinthians και 10η στη γενική
στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ORC 2016
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΛΑ ΣΤΗ «Φ» ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ ΜΙΑΣ ΚΟΥΡΣΑΣ, ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ

75 ΣΚΑΦΗ απ’ όλη την Ευρώπη συμμετείχαν στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ORC 2016 που πραγματοποιήθηκε με διοργανωτή τον Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης, 4 με 10 Ιουλίου στο Porto Carras Grand Resort, που ήταν μεγάλος χορηγός της διοργάνωσης.
Στην εκκίνηση του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, ένα φιλόδοξο και πολλά υποσχόμενο σκάφος, με ένα νεανικό αλλά δεμένο και δοκιμασμένο πλήρωμα, με τη σημαία της Καλαμάτας!
Το «Blue Line Free Motion» με κυβερνήτη τον Γιώργο Δρακόπουλο και πλήρωμα τους Ιωάννα Σιψά, Παναγιώτη Σπανό, Βαγγέλη Ανδριανόπουλο, Ντίνο Χρυσομάλλη, Γιάννη Πατσαμάνη και Αντώνη Παναγιωτόπουλο διεκδίκησε με αξιώσεις μια θέση μεταξύ των κορυφαίων ιστιοπλοϊκών ομάδων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Ήταν μια πραγματικά τεράστια προσπάθεια, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την κατάκτηση της 5ης θέσης στην κατηγορία Corinthians και την 10η θέση στη γενική κατάταξη του Πανευρωπαϊκού πρωτάθλημα ORC 2016 στο Πόρτο Καρράς. Δυο άσχημες κούρσες ήταν αρκετές για να θέσουν εκτός παιχνιδιού διεκδίκησης του Πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος των Corinthians τους καλαματιανούς, που παρόλα αυτά μετά από 800 ν.μ. και 23 ημέρες σχεδόν καθημερινού πλού, επέστρεψαν στην έδρα τους νικητές και πρωταθλητές στις καρδιές μας…
Η κουρασμένη παρουσία του «Blue Line Free Motion» κρίνεται επιτυχημένη τόσο στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα όσο και στο Κύπελλο Βορείου Αιγαίου που προηγήθηκε του μεγάλου αγώνα.


Το μεγάλο ταξίδι και η κούραση
που οδήγησε σε λάθη στρατηγικής
Μια ιδέα για τα όσα κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και εξελίχθησαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στο Πόρτο Καρράς και στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ORC 2016, μας δίνει λίγες ημέρες αργότερα ο νεαρός κυβερνήτης Γιώργος Δρακόπουλος. Φανερά πιο ξεκούραστος, καθώς το τελευταίο διάστημα ο νεαρός κυβερνήτης υπερέβην εαυτόν και πολλές φορές δυνάμεων προκειμένου να είναι συνεπής σε όλες τις υποχρεώσεις του στη σχολή και τις λοιπές δράσεις του ΝΑΣΚ «Αίολος», μας εξήγησε πως το ταξίδι ήταν μεγάλο και απέφερε αρκετή κούραση, ειδικά στον ίδιο που κλήθηκε να πάρει τις σημαντικές αποφάσεις στρατηγικής, που σε ορισμένες περιπτώσεις, συγκεκριμένα σε κούρσες, αποδείχθηκαν …μοιραίες για την τελική κατάταξη της ομάδας του στο Πανευρωπαϊκό.
Μια ευθύνη που βαραίνει τον ίδιο, αφού κοιτώντας πίσω διαπιστώνει πως με μια διαφορετική στρατηγική η ομάδα του πιθανόν να βρισκόταν στα υψηλότερα πατώματα της βαθμολογικής κατάταξης! Παρόλα αυτά η παρουσία του καλαματιανού σκάφους στους αγώνες στέφθηκε από επιτυχία, αν αναλογιστεί κανείς πως μια επαρχιακή ομάδα που καλείται να ξεπεράσει πρωτίστως το σημαντικό εμπόδιο της απόστασης, τον ερασιτεχνικό της χαρακτήρα, τα υψηλά μπάτζετ και άρτιους εξοπλισμούς των αντιπάλων - περισσότεροι εκ των οποίων είναι επαγγελματίες – ενώ έχει μοναδικούς «άσους στο μανίκι» της τον καλό υγρό στίβο, τη σκληρή δουλειά και τη θέληση για το κάτι καλύτερο…

Δεύτερη θέση στο
Κύπελλο Βορείου Αιγαίου
Η απόσταση από το κέντρο και τους περισσότερους αγωνιστικούς προορισμούς αποτελεί για την ιστιοπλοϊκή ομάδα του «Αιόλου» το πρώτο εμπόδιο που καλείται σε κάθε της συμμετοχή να ξεπεράσει, μέσα από καλά οργανωμένο πλάνο που δεν θα επιβαρύνει κυβερνήτη και πλήρωμα. Αυτό ισχύει και για την πρόσφατη συμμετοχή του σκάφους στο Πόρτο Καρράς τόσο στο Πανευρωπαϊκό όσο και στο Κύπελλο Βορείου Αιγαίου.
«Κάναμε ένα ταξίδι τεσσάρων ημερών καθημερινού πλου, από εδώ έως το Πόρτο Καρά, συνολικά δηλαδή 380 μίλια. Εκεί το σκάφος πήγε με μαθητές από τη σχολή και ανέβηκε νωρίτερα προκειμένου στο πλαίσιο προετοιμασίας μας να τρέξουμε στο Κύπελλο Βορείου Αιγίου. Γενικά πήγαμε καλά, συμμετέχοντες στις 5 κούρσες practice race του Κυπέλλου Βορείου Αιγαίου. Μπορέσαμε να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις για τις συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες, μια αναγνώριση υδάτων! Αναδειχθήκαμε δεύτεροι στο Κύπελλο Βορείου Αιγίου, όπου έτρεξε το 90% των σκαφών που θα λάμβαναν στη συνέχεια μέρος στο Πανευρωπαϊκό! Μείναμε ευχαριστημένοι.»
Ακολούθησε ένα διήμερο ρεπό και μια ημέρα ξεκούρασης εν όψει της εκκίνησης του Πανευρωπαϊκού πρωτάθλημα ORC 2016. Μια ημέρα πριν την εκκίνηση του αγώνα αφιερώθηκε στο καθιερωμένο practice race, τη δοκιμαστική πρόβα δηλαδή για Επιτροπές και αγωνιζόμενους στην οποία συμμετείχαν τα σκάφη της κατηγορίας που αγωνιζόταν το «Blue Line Free Motion», σε μια κούρσα σε στίβο όρτσα πρίμα. 24ωρες αργότερα δινόταν η επίσημη εκκίνηση του Πανευρωπαϊκού αγώνα…
«Μπήκαμε καλά στις δυο πρώτες ημέρες, μάλιστα στο τέλος της δεύτερης ημέρας ήμασταν πρώτοι στους Corinthians (Πρόκειται για κατηγορία όπου συμμετέχουν μη επαγγελματίες ιστιοπλόοι, κάτοχοι πιστοποίησης ερασιτέχνη όπου επιλέξαμε να αγωνιστούμε επιπλέον). Το πρωτάθλημα έγινε σε δυο κατηγορίες, όλος ο στόλος έτρεξε σε δυο διαφορετικούς στίβους. Στην Κλάση AB όπου συμμετέχουν 18μετρα και η Κλάση C, στην οποία συμμετείχαμε εμείς και 36 ακόμη σκάφη. Ήμασταν επιπλέον και στην Corinthians και στο τέλος είχαμε μια θέση στην open Division

Η πρωτιά, η λάθος στρατηγική
και ο «τερματισμός» στην 5η θέση
Η δεύτερη ημέρα, ήταν καλύτερη από πλευράς θέσης, βρίσκοντας τους καλαματιανούς στην κορυφαία θέση της κατηγορίας Corinthians και στην 5η θέση στη γενική κατηγορία.
«Τη δεύτερη ημέρα των αγώνων ήμασταν πρώτοι στους Corinthians και πέμπτοι στη γενική κατηγορία, που σημειωτέων είχε τρεις ξένες ομάδες, μια ιταλική ομάδα και δυο από την Εσθονία, που απαρτίζονταν από επαγγελματίες και μόνον με ετήσιο μπάτζετ όσα χρήματα έχουμε χαλάσει εμείς όσο ζούμε και κάνουμε ιστιοπλοΐα!!! Αυτοί οι τρεις δεν πιανόντουσαν…», ομολογεί ο Γιώργος Δρακόπουλος και αναλύει τους στόχους της ομάδας του: «Εμείς κυνηγούσαμε την 4 και 5 θέση και την πρωτιά στην Corinthians. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως η διαφορά πρώτης έως και πέμπτης θέσης (όπου τελικά τερματίσαμε), αφορά σε δευτερόλεπτα και λεπτομέρειες!»
Μέχρι εδώ όλα κυλούσαν ομαλά και ιδιαίτερα ευνοϊκά. Το κλίμα τόσο εντός του «Blue Line Free Motion» όσο και στα γραφεία του «Αιόλου» στην Καλαμάτα, ήταν συγκρατημένα πανηγυρικό με την επικείμενη επιτυχία. Όμως ορισμένα λάθη σε θέματα στρατηγικής, κόστισαν ακριβά με αποτέλεσμα να χαθεί σημαντικό «έδαφος» στη διάρκεια δυο κουρσών.
«Δυστυχώς κάναμε δυο κακές αγωνιστικές ημέρες λόγω κούρασης. Είναι καθαρά δική μου ευθύνη, γιατί η ομάδα τα πήγε πολύ καλά, ήταν σχεδόν αλάνθαστη. Είχα όμως δυο κακές ημέρες σε θέματα επιλογής στρατηγικής και τα αποτελέσματα ήταν όσο άσχημα χρειαζόταν για να απομακρυνθούμε από την πρώτη θέση…
Την τελευταία ημέρα πήγαμε καλά, μπήκαμε πιο σοβαρά και πιο συγκεντρωμένοι και προσπαθήσαμε για το χειρότερο απ’ αυτό που θέλαμε!
Στο τέλος ήμασταν 10οι στη γενική κατηγορία και επειδή είχαμε μπροστά ματς τέσσερις ερασιτέχνες βγήκαμε και 5οι στους Corinthians
Στο τέλος των κουρσών δόθηκαν συνολικά τέσσερα τρόπαια, στους πρωταθλητές Ευρώπης και στους πρώτους τερματίζοντες των Overall Class AB, AB Corinthians, Overall Class C και Corinthians C. Στο τέλος βεβαίως κάθε κούρσας βραβεύονταν οι κορυφαίοι και ένα εκ των μεταλλίων ανήκει στην καλαματιανή ομάδα, που τερμάτισε πρώτη στους Corinthians κατά την δεύτερη ημέρα του πρωταθλήματος.

Αναμνήσεις που θα χαραχθούν
στη μνήμη τους…
Αν σκεφθεί κανείς πως ένας τέτοιος αγώνας δεν γίνεται κάθε χρόνο ο Γιώργος Δρακόπουλος κρατά την εμπειρία. Στην τροπαιοθήκη του σκάφους και του συλλόγου προστέθηκε ένα ακόμη σπουδαίο έπαθλο, όμως για τον νεαρό κυβερνήτη δεν παύει να μένει μια πικρή γεύση από την απώλεια θέσεων σε μια τόσο σπουδαία ιστιοπλοϊκή συνάντηση Ανοιχτής Θάλασσας.
«Δεν είναι ένας αγώνας της χρονιάς! Είναι στιγμές αθλητών που δεν έρχονται κάθε μέρα και ειδικά στην Ανοικτή Θάλασσα.
Την κατηγορία μας την κέρδισε κι αυτή - όπως την Overall -Ιταλός και εμείς βγήκαμε 5οι στη Corinthians και 10η στη γενική κατάταξη, με πολύ μικρές διαφορές.
Νοιώθω μια πικρία. Είχα όλα τα μίλια της μεταφοράς και της προετοιμασίας στην πλάτη, προηγουμένως των σχολών του συλλόγου. Ήταν καθαρά θέμα κούρασης και κακής επιλογής από μεριάς μου. Το δικό μου μυαλό κόλλησε! Τα παιδιά χρησιμοποιούν τα χέρια και τα πόδια τους κι εγώ το μυαλό μου. Αυτές οι δυο κακές κούρσες, μας απομάκρυναν από την διεκδίκηση της πρώτης θέσης που δυστυχώς δεν κέρδισε Έλληνας, αλλά Ιταλός!». Κάπου εδώ διαπιστώνει κάνεις για πολλοστή φορά τη διαφορά του φόρτου εργασίας και την κατά πολλή περισσότερη προσπάθεια που πρέπει να καταβάλλει ένας ερασιτέχνης ιστιοπλόος από έναν επαγγελματία που λειτουργεί μέσα στα αυστηρά πλαίσια καλά οργανωμένων επαγγελματικών ομάδων με υψηλά μπάτζετ, χορηγίες, ελευθερία κινήσεων και σωστής προετοιμασίας.
«Το επίπεδο και το στήσιμο του αγώνα ήταν τέτοιο που σε 10 δευτερόλεπτα μπορούσαν να αλλάξουν 8 θέσεις. Από τις 6 το πρωί έως τις 12 το βράδυ το σκάφος για τέσσερις ημέρες ταξίδευε, είχε ζόρια κι από ένα σημείο και μετά το μυαλό άρχισε να χάνει αισθήσεις, να κουράζεται…
Ο αγώνας όμως δεν συγχωρούσε λάθη και στο τέλος αυτό φάνηκε καθώς ήταν πολύ μικρή η διαφορά μιας επιτυχημένης από μιας αποτυχημένης κούρσας!»
Στα θετικά ήταν βεβαίως οι εντυπώσεις που για μια ακόμη φορά ως νεανικό, αλλά καλά δεμένο πλήρωμα έκλεψαν ο Γιώργος Δρακόπουλος και οι συναθλητές του στο «Blue Line Free Motion»: «Ήμασταν από τις καλύτερες ομάδες, μαζί με μια αθηναϊκή και τρεις ακόμη Θεσσαλονικιές ομάδες που είχαν βέβαια το αβαντάζ της έδρας, ενώ όλοι οι άλλοι ήταν Ιταλοί, Εσθονοί και ένας Βούλγαρος…»
Ο νεαρός κυβερνήτης κάνοντας τον απολογισμό του κρατά την σημαντική αυτή εμπειρία που προστίθεται στο ήδη εντυπωσιακό βιογραφικό του και του καλαματιανού πληρώματος που χρόνο με το χρόνο κατορθώνει να ανεβάζει τον πήχη ψηλότερα: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την απόδοση των παιδιών. Είναι λογικό να σε παίρνει το παράπονο όταν διεκδικείς την πρώτη θέση και πας στην απονομή να ακούσεις άλλους εθνικούς ύμνους, σε έναν αγώνα που δεν μπορούμε να πούμε "θα προσπαθήσουμε ξανά του χρόνου", αλλά "πότε θα ξαναγίνει να ξαναπάμε;"…
Γυρίσαμε μόνο με καλές και θετικές εμπειρίες. Ίσως πήραμε και ένα μάθημα ότι η κούραση σε τέτοια πρωταθλήματα πρέπει να υπολογίζεται και να μην υπερεκτιμάς ποτέ τις αντοχές σου.»
Στο ερώτημα εάν θα ξαναπροσπαθήσουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε μια υψηλού ανταγωνιστικού χαρακτήρα και δυσκολίας διοργάνωση, η απάντηση του Γιώργου έρχεται αβίαστα… «Ναι! Αυτό που παίζει για το μέλλον - σε ανάλογου μεγέθους πρωτάθλημα – είναι σε δυο χρόνια από τώρα η διεκδίκηση από την πόλη της Θεσσαλονίκης του Παγκοσμίου πρωταθλήματος, όπου εννοείται πως θα δώσουμε το παρόν!
Παράλληλα, δεν σταματάμε να ψάχνουμε διοργανώσεις εντός και εκτός Ελλάδος»

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Τέλος, εκ μέρους της ιστιοπλοϊκής μας ομάδας, ο Γιώργος Δρακόπουλος απευθύνει θερμές ευχαριστίες σε όλους και όλες όσοι τους βοήθησαν ηθικά και υλικά, τους στήριξαν και πίστεψαν στο εγχείρημά τους…
«Μετά από 800 ν.μ. και 23 ημέρες σχεδόν καθημερινού πλου η ομάδα μας επέστρεψε στην Καλαμάτα σαφώς κουρασμένη με την παρουσία μας να θεωρείται επιτυχημένη σε Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα και Κύπελλο Βορείου Αιγαίου.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καταφέραμε να συμμετάσχουμε ξανά σε κορυφαίο επίπεδο τόσο μακριά από τη βάση μας και να διεκδικήσουμε μια θέση στης καλύτερες Ελληνικές και Ευρωπαϊκές ομάδες.
Για την ευκαιρία να αγωνιστούμε και να διεκδικήσουμε εκεί, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε πάρα πολύ κόσμο.
Ευχαριστούμε θερμά: Τους χορηγούς μας Free Motion Kalamata, Super Markets Σιψάς, Mentorship.gr, Eagle 192, Strofades group, StarSigns και προσωπικά τους κύριους Άρη Κωνσταντόπουλο, Σιψά Κωνσταντίνο, Αρη Γιαβρή, Σκούντζο Αθανάσιο για την οικονομική και όχι μόνο στήριξη της ομάδας.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον κύριο Γεώργιο Σταματίου που ως ιδιώτης, χωρίς κάποιο εμπορικό σήμα μας προμήθευσε την τελευταία στιγμή ένα πολύ σημαντικό πανί για την συμμετοχή μας αυτή.
Τα παιδιά της ομάδας υποστήριξης που συμμετείχαν στη μεταφορά του σκάφους Δημήτρης Παπασταθόπουλος, Ilias Lias, Than Alex, Aλεξόπουλος Δημήτρης, Παναγιώτης Σπανός.
Την HDM SAILING και τον κύριο Πέτρο Μακρή για την φιλοξενία του σκάφους.
Το Σύλλογό μας «Αίολο Καλαμάτας» για την υποστήριξη των αθλητών του.
Όλα τα παιδιά της ομάδας που μέσα στη θάλασσα έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους και έκαναν την ομάδα μας μια υπολογίσιμη δύναμη του στόλου Ιωάννα Σιψά, Παναγιώτη Σπανό, Βαγγέλη Ανδριανόπουλο, Ντίνο Χρυσομάλλη, Πατσαμάνη Γιάννη, Παναγιωτόπουλο Αντώνη.
Όλους όσοι μας στηρίζουν και χαίρονται με της επιτυχίες μας.
Φυσικά ευχαριστούμε πολύ και συγχαίρουμε όλους τους αγωνιζόμενους που μας χάρισαν έντονες στιγμές ανταγωνισμού και είτε κέρδισαν είτε έχασαν κράτησαν το επίπεδο σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Τέλος ευχαριστούμε πολύ το Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης Nautical Club of Thessaloniki που έφερε στην Ελλάδα μια τόσο σημαντική διοργάνωση και συγχαίρουμε την οργανωτική επιτροπή που την έβγαλαν εις πέρας με απόλυτη επιτυχία!»



Σίσσυ Τριάντου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου