Δεν «παίζει» η Καλαμάτα για βάση μη επανδρωμένων αεροπλάνων
ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ εξελίξεις από την εξάπλωση της δράσης
των τζιχαντιστών σε Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή, καθώς και τα αρνητικά
αποτελέσματα από τις εισβολές σε Ιράκ και Αφγανιστάν, άλλαξαν και το δόγμα των
Αμερικανών.
Δεν περιλαμβάνει, πλέον, εκτεταμένες χερσαίες επιχειρήσεις, αλλά χρήση μη επανδρωμένων βομβαρδιστικών και εμπλοκή ειδικών στρατιωτικών δυνάμεων και δυνάμεων της CIA.
Σύμφωνα με δημοσίευμα «Του Βήματος», οι ΗΠΑ πιέζουν
την Ελλάδα να παραχωρήσει βάση για την στάθμευση των αεροπλάνων, για έξι μήνες
ή ένα χρόνο. Το θέμα είχε τεθεί από πέρυσι τόσο στον Έλληνα πρωθυπουργό όσο και
στον υπουργό Εθνικής Άμυνας, κατά το ταξίδι τους στην Ουάσιγκτον και κατά την
επίσκεψη του υπουργού άμυνας των ΗΠΑ Τσακ Χέιγκελ στην Αθήνα. Οι
διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει και οι Αμερικανοί έχουν στείλει το σχέδιο
διμερούς συμφωνίας, από τον περασμένο Ιανουάριο.
Αυτό πονοκεφαλιάζει την κυβέρνηση, που φοβάται ότι
μπορεί να μετατρέψει την χώρα μας σε στόχο των εξτρεμιστών ισλαμιστών και να
έχει αρνητικές πολιτικές επιπτώσεις και νομικές εμπλοκές. Οι τελικές αποφάσεις
θα ληφθούν από τους Αντώνη Σαμαρά και Ευάγγελο Βενιζέλο. Ενώ, το θέμα
απασχόλησε συνάντησή τους με την συμμετοχή του Δημήτρη Αβραμόπουλου, πριν από
λίγες ημέρες, στο Μέγαρο Μαξίμου.
Επίσης, πονοκέφαλο για τις μεσογειακές χώρες του
ΝΑΤΟ το non
paper,
που έστειλαν οι ΗΠΑ και ζητούν τη γνώμη τους για την διαμορφωθείσα κατάσταση.
Τα γεγονότα της Ουκρανίας, ανέβαλαν την προγραμματισμένη σύσκεψη, η οποία
πραγματοποιήθηκε, τελικά, στις 17 Ιουλίου, στη Στουτγάρδη. Τα αποτελέσματά της
θα τεθούν υπ’ όψη της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, στην Ουαλία, τον Σεπτέμβριο. Οι
ΗΠΑ ζητούν συμμετοχή και επιμερισμό του κόστους των επιχειρήσεων καθώς και
προστασία των διπλωματικών αποστολών. Μέσα στα σχέδιά τους περιλαμβάνεται και
σύσταση μόνιμης ναυτικής δύναμης στη Μεσόγειο.
ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας περιελήφθη στις πρώτες επίσημες
διαπραγματεύσεις για τη νέα στρατιωτική συμφωνία Ελλάδας και ΗΠΑ. Οι Αμερικανοί δεν ξέχασαν τις ευκολίες που
τους παρέσχε το αεροδρόμιο Καλαμάτας, κατά του βομβαρδισμούς της Λιβύης το 2011
και για τον λόγο αυτό την περιέλαβαν στον «οδικό χάρτη». Η πρώτη αντίδραση ήταν
πολιτική. Υπήρχε περίπτωση να φανεί ότι η αμερικανική στρατιωτική παρουσία στην
Ελλάδα επεκτείνεται, κάτι που η ελληνική κυβέρνηση δεν επιθυμεί, ενώ σε καμία
περίπτωση ο Μεσσήνιος πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς δεν θα μπορούσε να
συναινέσει σε μια τέτοια εξέλιξη. Από την άλλη, η διπλή χρήση του αεροδρομίου,
στρατιωτική και πολιτική με αυξανόμενες μάλιστα πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών,
με γεωμετρική πρόοδο θα γεννούσε πλήθος αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία.
Έτσι, το ενδιαφέρον των Αμερικανών στράφηκε αποκλειστικά
στην Κρήτη. Η χρήση της αεροναυτικής βάσης της Σούδας εγκαταλείφθηκε, γιατί
έπρεπε να γίνουν μεγάλες χωραταξικές αλλαγές. Οι συζητήσεις εστιάζονται, πλέον,
στο Καστέλι Χανίων, όπου εδρεύει η 133η Σμηναρχία Μάχης, εφ’ όσον οι
διαπραγματεύσεις καταλήξουν σε συμφωνία, εάν αυτή είναι εθνικά συμφέρουσα και
υπάρξουν τα ανάλογα ανταλλάγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου