Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

ΝΕΕΣ «ΒΟΜΒΕΣ» ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ-ΚΑΤΑΠΕΛΤΗ ΤΟΥ ΜΙΚΤΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Με αλχημείες και αυθαιρεσίες οι «πέντε


δρόμοι Παππά» στη… λωρίδα της Ελαίας!

● ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΟΥ Ο.Κ.Χ.Ε.


● ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΝΤΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 2009


● ΦΗΜΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ» ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ… ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ!

 
ΑΙΣΘΗΣΗ προκάλεσε το χθεσινό δημοσίευμα της «ΦΩΝΗΣ» του τμήματος της έκθεσης-καταπέλτη του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου, όπου αποτυπώνονται οι διαπιστώσεις των επιθεωρητών για τα συμβόλαια μεταβίβασης-κατάτμησης των εκτάσεων στην εταιρεία Παππά, από τους κληρονόμους Κανελλάκη στην πολύπαθη… λωρίδα της Ελαίας Τριφυλίας!

Η αμφισβήτηση της ισχυρότητάς τους και η πρόταση να διερευνηθεί περαιτέρω η εγκυρότητα των συμβολαίων της Κανέλλας Τζανέτου, δημιουργεί νέα δεδομένα, τα οποία και θα πρέπει να διερευνηθούν υπό το φως και των άλλων αποκαλυπτικών διαπιστώσεων της έκθεσης ελέγχου.
Όπως αυτά που δημιουργούνται από τις καταγραφές, διαπιστώσεις και προτάσεις των επιθεωρητών για ένα σωρό ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διάνοιξη και την κατασκευή δρόμων για την κατάτμηση της έκτασης, στην οποία επιδιώκεται η ανέγερση κατοικιών με όρους εκτός σχεδίου δόμησης, πολλές από τις οποίες θα είναι πάνω στις αμμοθίνες του προστατευόμενου Τόπου Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ) στον πυρήνα του Οικολογικού Δικτύου «Natura 2000».
Ένα άλλο ζήτημα που συζητείται ευρέως είναι ο ρόλος της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας και ειδικότερα ορισμένων στελεχών της πλειοψηφίας, που ουσιαστικά ταυτίζονται με τις θέσεις του επιχειρηματία Παππά, δημιουργώντας παρενέργειες τόσο στη λειτουργία, όσο και την ενιαία δράση του Δήμου για την προστασία της περιοχής.
Δεν εμπόδισαν δηλαδή ως όφειλαν τον επιχειρηματία να προβεί σε αυθαιρεσίες και παρανομίες με τη διάνοιξη δρόμων, για τις οποίες πράξεις εκ των υστέρων επιβλήθηκαν από την Δημοτική Υπηρεσία Δόμησης πρόστιμα, τα οποία και δεν πληρώθηκαν. Όπως και την «επιχείρηση καθαρισμού» με βαριά μηχανήματα του Δήμου στην παραλιακή έκταση με τις αμμοθίνες.
Παράλληλα η Δημοτική Αρχή, παρά τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες που κατά καιρούς ο δήμαρχος διακηρύσσει στις δημόσιες τοποθετήσεις του, λειτουργεί επιλεκτικά και δεν διασφαλίζει την περιβαλλοντική προστασία της προστατευόμενης περιοχής… νίπτοντας τας χείρας της όταν επιρρίπτονται ευθύνες από φορείς, πολίτες και τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Πίσω από τις διακηρύξεις του δημάρχου, αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, είναι βέβαιο ότι αναπτύσσονται από κάποιους δημόσιες σχέσεις και υπόγειες διαδρομές με παρεμβάσεις στην κεντρική εξουσία, ώστε η «υπόθεση Παππά» να τύχει ευνοϊκής αντιμετώπισης, παρουσιάζοντας μάλιστα την ανέγερση κατοικιών ως μεγάλο επενδυτικό σχέδιο!
Και όλα αυτά ενώ τοπικοί φορείς, μηχανικοί, περιβαλλοντικοί σύλλογοι, πολιτικά κόμματα και πολίτες αντιδρούν παρουσιάζοντας με επιχειρήματα, νομικά, περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά, ότι οι σχεδιασμοί Παππά στοχεύουν στην περιβαλλοντική καταστροφή και την τσιμεντοποίηση της ευαίσθητης περιοχής με το απείρου κάλλους δάσος και την αμμώδη παραλία 2,5 χιλιομέτρων, την οποία τα σχέδια του επιχειρηματία θέλουν περίκλειστη και εν πολλοίς τσιμεντοποιημένη!
Μάλιστα οργιάζουν οι φήμες ότι, παρά την παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, παρά την απόλυτη αντίθεση ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων παρά την έκθεση-καταπέλτη του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου, με εντολή του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, παρά τις απαγορεύσεις αδειοδοτήσεων και δόμησης στην περιοχή από το ΥΠΕΚΑ, έχει «κλειδώσει» πολιτικά η ευνοϊκή εξέλιξη νομοθετικά, υπέρ των συμφερόντων Παππά!
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι τα άνομα συμφέροντα τυγχάνουν πολιτικής προστασίας στη χώρα σε βάρος του περιβάλλοντος και της νομιμότητας, σε μια περιοχή προστατευόμενη, όπου οι εμφανιζόμενοι ιδιοκτήτες της την έχουν αποκτήσει σκανδαλωδώς με καταπατήσεις και καθορισμό ορίων και μέσα από υπόγειες διαδρομές, συναλλαγές και ομολογημένες ψευδομαρτυρίες, επί 60 χρόνια. Άλλοτε με «περίεργες» διοικητικές και δικαστικές αποφάσεις, ανατρέποντας κάθε φορά είτε τις ανακλήσεις παραχωρητηρίων και αποσιωπώντας οποιεσδήποτε ενέργειες για την κατοχύρωση του δημοσίου χαρακτήρα της παραλιακής ζώνης και τμήματος του δάσους στην περιοχή Ελαία-Αγιαννάκης. Και άλλοτε με αμφισβητούμενες μεταβιβάσεις-κατατμήσεις, με αυθαίρετες και παράνομες επεμβάσεις στο προστατευόμενο δάσος και τις αμμοθίνες!
Παρουσιάζουμε σήμερα το τμήμα της έκθεσης του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου με τις διαπιστώσεις των επιθεωρητών επί του Πορίσματος του Οργανισμού Κτηματολογίου Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ). Σύμφωνα με αυτές:
- Κανένας από τους πέντε δρόμους Παππά δεν υπήρχε πριν το 2009
- Οι τρεις από τους πέντε δρόμους Παππά έχουν κατασκευαστεί εκτός θέσης
- Αντί για τέσσερεις διόδους πλάτους 10 μέτρων έχουν κατασκευασθεί πέντε.
Ωστόσο από την παράθεση των στοιχείων προκύπτουν σημαντικά ζητήματα, αφού σε λάθος ή ανύπαρκτα στοιχεία στηρίχθηκαν δικαστικές αποφάσεις που καθόρισαν το ιδιοκτησιακό καθεστώς, το οποίο με βάση τα στοιχεία που αποκαλύπτονται αμφισβητείται, πλέον, ανοιχτά.
Ωστόσο ο νέος «αποικιοκράτης» στην περιοχή με το «σύστημά» του εξακολουθούν να προκαλούν, να φοβερίζουν και να δημιουργούν διχαστικές καταστάσεις στην τοπική κοινωνία.
ΘΑΝ. ΤΣΑΜΟΥΛΗΣ

 Διαπιστώσεις του Πορίσματος του Ο.Κ.Χ.Ε.


Για την επιστημονικά αντικειμενική διαπίστωση αφενός του πραγματικού χρόνου κατασκευής των πέντε δρόμων και αφετέρου των θέσεών τους ως προς τις προβλεπόμενες διόδους, ζητήθηκε από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης η συνδρομή του Οργανισμού Κτηματολογίου Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ) όπως αναφέρθηκε αναλυτικά στο κεφάλαιο 6 «Μεθοδολογία Ελέγχου-Ενέργειες». Το πόρισμα των Τοπογράφων-Μηχανικών του ΟΚΧΕ, αποτελούμενο από 4 σελίδες και συνοδευόμενο από  24 διαγράμματα, κατατέθηκε στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στις 12-11-2012 (Α.Π. ΓΕΔΔ 17677/12-11-2012) και επισυνάπτεται στην παρούσα Έκθεση υπό μορφή Παραρτήματος.
Σημειώνεται ότι όσον αφορά στην εξέταση της θέσης των κατασκευασθέντων δρόμων, ως βάση σύγκρισης ελήφθη το «Πρακτικό καθορισμού διόδων στο κτήμα Γεωργ. Κανελλάκη»  (εφεξής «Πρακτικό») που συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1:5.000 και εκδόθηκε στις 4-3-1966 από τον Δασάρχη και τον Οικονομικό Έφορο Τριφυλίας και όπου αποτυπώνονται οι θέσεις των διόδων. Σε αυτό το Πρακτικό βασίστηκαν εξάλλου και οι δικαστικές αποφάσεις, όπως αναφέρθηκε στην παράγραφο 11.2 ανωτέρω, καθώς και τα Συμβόλαια αγοραπωλησίας με τα οποία δημιουργήθηκαν τα γήπεδα που υφίστανται σήμερα, όπως αναφέρθηκε στην παρ. 11.2.
Οι διαπιστώσεις του Πορίσματος του Ο.Κ.Χ.Ε. συνοψίζονται ακολούθως17  (βλ. και Σχήμα 2):
● Ο πρώτος από νότον κατασκευασθείς δρόμος δεν προβλέπεται από το «Πρακτικό».
Σημειώνεται ότι το γεγονός αυτό βεβαιώθηκε και με την επιτόπια αυτοψία του παρόντος Μικτού Κλιμακίου (4 Απριλίου 2013), καθώς η απόσταση του άξονα του δρόμου αυτού από την προβλεπόμενη από το ανωτέρω Πρακτικό και ήδη κατασκευασμένη δίοδο (ΑΒ) πλάτους είκοσι μέτρων μετρήθηκε με μετροταινία σε 117 μέτρα, αντί των προβλεπόμενων 500 μέτρων18.
● Ο δεύτερος από νότον δρόμος βρίσκεται στη θέση της προβλεπόμενης από το «Πρακτικό» διόδου (ηθ). Δεν εμφανίζεται στην αεροφωτογραφία του 1973, ενώ εμφανίζεται ως «ίχνη μονοπατιού» τόσο στην αεροφωτογραφία του 1999 όσο και στον ορθοφωτοχάρτη του 2007-2009. Επομένως ο δρόμος αυτός δεν είχε διανοιχθεί το διάστημα 2007 - 2009 και διανοίχθηκε αργότερα.
● Ο τρίτος από νότον δρόμος έχει κατασκευαστεί 60 μέτρα περίπου νοτιότερα από τη θέση της πλησιέστερης προβλεπόμενης από το «Πρακτικό» διόδου (εζ). Δεν εμφανίζεται στην αεροφωτογραφία του 1973 ενώ εμφανίζεται ως «ίχνη μονοπατιού» τόσο στην αεροφωτογραφία του 1999 όσο και στον ορθοφωτοχάρτη του 2007-2009. Επομένως ο δρόμος αυτός δεν είχε διανοιχθεί το διάστημα 2007 - 2009 και διανοίχθηκε αργότερα, σε θέση διαφορετική από την προβλεπόμενη.
● Ο τέταρτος από νότον δρόμος έχει κατασκευαστεί στη θέση της προβλεπόμενης από το «Πρακτικό» διόδου (γδ). Δεν εμφανίζεται στην αεροφωτογραφία του 1973, ενώ εμφανίζεται ως «ίχνη μονοπατιού» στην αεροφωτογραφία του 1999 και ως «ακανόνιστα ίχνη» στον ορθοφωτοχάρτη του 2007-2009. Επομένως ο δρόμος αυτός δεν είχε διανοιχθεί το διάστημα 2007 - 2009 και διανοίχθηκε αργότερα.
● Ο πέμπτος από νότον δρόμος έχει κατασκευαστεί 100 περίπου μέτρα βορειότερα από τη θέση της πλησιέστερης προβλεπόμενης από το «Πρακτικό» διόδου (αβ). Δεν εμφανίζεται στην αεροφωτογραφία του 1973, ούτε στον ορθοφωτοχάρτη του 2007-2009.
Για τον δρόμο αυτόν έχει ήδη βεβαιωθεί και από τις αυτοψίες του ΚΕΠΠΕ Περιφ. Ενότητας Μεσσηνίας ότι δεν υπήρχε πριν τις  21.7.2011, ενώ αντίθετα υπήρχε στη θέση αυτή μικρό κοίλωμα που αποτελούσε υγρότοπο με υδρόφιλη βλάστηση (καλάμια), όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που συνοδεύουν την έκθεση του ΚΕΠΠΕ Μεσσηνίας καθώς και στις αεροφωτογραφίες που είναι στη διάθεση του παρόντος Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου. Επομένως ο δρόμος αυτός διανοίχθηκε μετά τις 21.7.2011 σε θέση διαφορετική από την προβλεπόμενη.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι:
● Κανείς από τους πέντε κατασκευασθέντες δρόμους δεν υπήρχε κατά το διάστημα πριν το 2009.
● Ο πρώτος, τρίτος και πέμπτος από νότον δρόμος έχουν κατασκευασθεί εκτός της θέσης που προβλέφθηκε από το Πρακτικό του Δασάρχη και Εφόρου Τριφυλίας της 4ης-3-1966.
● Αντί για τέσσερεις (4) διόδους πλάτους 10 μέτρων που προβλέφθηκαν από το προαναφερόμενο «Πρακτικό» μεταξύ του Αη Γιαννάκη και της Ελαίας, έχουν κατασκευαστεί και υφίστανται σήμερα συνολικά πέντε (5) δρόμοι.

 ● ΑΥΡΙΟ ΣΤΗ «Φ»: Αρχίζει η δημοσίευση των συμπερασμάτων της έκθεσης του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου και τη Δευτέρα οι προτάσεις των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και Δημόσιας Διοίκησης.


 

17 Υπενθυμίζεται ότι για την καλύτερη κατανόηση του κειμένου οι κατασκευασθέντες δρόμοι έχουν αριθμηθεί από νότον προς βορρά ως: πρώτος, δεύτερος, τρίτος, τέταρτος και πέμπτος.

18 Σημειώνεται επιπλέον ότι ο εν λόγω πρώτος από νότον δρόμος δεν αναφέρεται ούτε και στην από 9-2-1989 Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης στην οποία βασίστηκαν οι αποφάσεις 1/1990 Ειρηνοδικείου Κυπαρισσίας και 15/1991 Πολυμελούς Πρωτοδικείου Κυπαρισσίας περί καθορισμού των ορίων της αρχικής έκτασης, ούτε μνημονεύονται σε καμία άλλη δικαστική απόφαση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου